Proč jsou klienti spokojeni? Proč se nám dostává pochvalných a děkovných reakcí ze strany jejich rodin? Důvod je prostý. Domov pro seniory Mitrov má SRDCE.
Zajímá Vás, kdo bude pečovat o Vaši maminku, tatínka, babičku, dědečka či jiného blízkého člověka? Tým našich pracovníků tvoří klientům tohoto zařízení D O M O V - D spojuje důvěru, debatu, diskrétnost, O spojuje ochotu, optimismus, objektivitu, M spojuje myšlení, mechanismus, motivaci, O připojuje odpovědnost a V nezapomíná na vervu, vitalitu a víru. Toto a mnohé další propojuje zaměstnance našeho domova. Vážení zaměstnanci, děkujeme Vám všem, kteří svoji práci děláte tak, že je Vám zároveň posláním.
Kdo vede náš domov? Kdo koordinuje lékaře, sestry, pečovatele? Kdo se stará o finance a nedopustí, aby byla kasa prázdná? Kdo Vám pomůže, když si nebudete vědět rady? To, a mnohé jiné, se dozvíte, pokud budete pečlivě sledovat naše webové stránky.
MITROVSKÉ TROFEJE Z POHLEDU ŘEDITELE
Původní obyvatelé zámečku Mitrov sbírali trofeje ulovené zvěře, což jako amatérský myslivec dokážu ocenit a obdivovat. Takové sbírky bývají ozdobou téměř každého hradu, zámku...
Doba se však změnila, dnes slouží zámeček jiným účelům. Jakožto Myslivec jsem rád, a vážím si toho, že se zde napříč všemi profesemi také vytvořila skupinka sběračů trofejí. Ale trofejí jiných, trofejí v podobě poděkování, úsměvu, vyjádření důvěry, pochvaly, podání ruky...
To jsou pro nás trofeje, které dostáváme od klientů nebo rodinných příslušníků. Dokáží nás zahřát u srdce, potěší, motivují a hlavně působí dlouhodobě. Nejsou nikde vystavené, uchováváme si je v sobě.
Děkuji vám, milí sběrači, za všechno, co pro obyvatele našeho zámečku děláte, a přeji nám všem, ať je takovýchto trofejí co nejvíce.
Mgr. Josef Myslivec
KAŽDÝ DEN JE ZÁROVEŇ NOVOU PŘÍLEŽITOSTÍ
Stáří přináší krásné chvíle, ale i starosti. Dostali jste se do situace, kdy nevíte, co s tím? Co se bude dít dál? Potřebujete pomoc, radu, podporu?
Kontaktujte sociální pracovnici, která Vám ochotně poradí, pomůže, vysvětlí. Přijeďte za námi do domova, nebo nám zavolejte. Nebudete na to sami.
Bc. Renata Musilová
NĚCO JAKO ANDĚL, SUPERMAN DOHROMADY, ALE JINAK ZDRAVOTNÍ SESTRA
Organizuji a koordinuji činnosti nelékařských zdravotnických pracovníků a zabezpečuji zdravotní péči. Úzce spolupracuji nejen s ošetřujícím lékařem a psychiatrem, ale také se zbytkem týmu, aby bylo možné zajistit komplexní péči o naše klienty.
Ve svém týmu mám 11 zdravotních sester, které se starají o zdraví našich klientů dále 1 praktickou sestru pro ošetřovatelskou rehabilitaci, je nedílnou součástí celé ošetřovatelské péče a také 1 nutriční terapeutku, jejíž hlavním posláním je nastavení vhodného a správného stravovacího režimu.
Celý můj tým se celoživotně vzdělává a doplňuje tak svoje kvalifikace potřebné pro výkon svého povolání. Pracují s moderními přístroji potřebnými pro svoji práci. Mají lidský přístup a zachovávají lidskou důstojnost.
Jsem na svůj tým pyšná a zároveň jim za jejich práci děkuji.
Martina Košťálová, DiS.
JAKÉ JE TO ŽÍT NA ZÁMKU?
Na tuto otázku Vám mohu pomoci najít odpověď. Pokud máte maminku, tatínka, babičku, dědečka nebo někoho z Vašich blízkých, který potřebuje neustálou péči, a rodina ji nemůže zajistit, můžete se přijít poradit, zeptat a společně můžeme najít řešení. Pokud přijdete, mohu Vám poskytnout informace o našem zařízení, provedu Vás oddělením Zámku nebo Pavilonu. Prohlédnete si domov a uvidíte, jak je u nás o klienty postaráno. Obyvatelům našeho domova mohu poradit nebo pomoci v rámci kompetencí sociální pracovnice. Dle jeho přání se můžeme společně sejít buď na jeho oddělení, pokoji, nebo on může navštívit sociální pracovnici v kanceláři. Možná mu pomohu vyřešit nějaký problém nebo si jen popovídáme.
Bc. Jana Sklenářová
Mým cílem je, aby se klienti, personál i rodiny na oddělení DZR zámek cítili příjemně, aby všichni věděli, že moje dveře i srdce jsou otevřené. Společně vždycky najdeme řešení. Úsměv na tváři klienta je pro mě a můj tým tou největší odměnou.
Jana Bartošová, DiS.
JSME TU PRO VÁS
Jmenuji se Pavlína Homolková a jsem vedoucí úseku DS. Mojí vizí je, aby všichni klienti oddělení na pavilonu měli uspokojené své potřeby, a aby se v domově cítili jako „doma“.
S tím vším mi pomáhá ošetřující personál, na který se mohu kdykoliv a ve všem spolehnout. Proto se jim snažím v rámci školení zajistit taková témata, která mají přínos nejenom pro ně,
ale i pro naše klienty. Naším společným cílem je mít klidné prostředí, příjemnou atmosféru a nebát se na cokoliv zeptat, o cokoliv požádat.
Pavlína Homolková
ABY KAŽDÝ DEN BYL PROZÁŘEN SLUNCEM
Toto je Irena Šmerdová. Irena se každé pracovní ráno ptá: ,,Která z usměvavých tváří dnes popřeje klientům dobrý den? Čí vlídné slovo zažene starosti a chmury? Kdo dnes pohladí? Čí svědomité a pracovité ruce nahradí ty staré, nemocné? Které oči ochrání před pádem či úrazem? Co ještě by se pro naše klienty dalo udělat, aby neztratili úsměv ze rtu?“
Bc. Irena Šmerdová, DiS.
Jmenuji se Jiří Pelikán a jsem vedoucí provozního úseku. Stručně bych vám chtěl nastínit, jak funguje náš tým. Můžeme si představit běžný pracovní den, kdy ráno přijdeme pěkně upraveným parkem do práce, do zámku ve dveřích vložíme klíč, rozsvítíme, v kanceláři je teplo, čisto a útulno. Následně se převlékneme do čistého a vyžehleného pracovního oděvu. Zapneme počítač, zatelefonujeme si a uvaříme čaj. V poledne si zajdeme na výborně uvařený oběd. Toto vše není samozřejmost, toto je práce týmu provozního úseku. A stejně takto je zde zajištěn chod organizace i pro naše klienty.
Ing. Jiří Pelikán
Každá naše práce s čísly se mění v aktivity obyvatel Domova a zajištění jejich péče a útulného prostředí. Hmotně zajišťujeme naše zaměstnance tak, aby mohli bezstarostně a s úctou ke stáří pečovat o své svěřence. Našim hlavním cílem a přáním je spokojenost klientů a zaměstnanců našeho Domova.
Marta Musilová
JEDEN ZA VŠECHNY, VŠICHNI ZA JEDNOHO
Do života klientů DS Mitrov zasahují téměř denně pracovnice sociálně aktivizačního oddělení. Oddělení tvoří šest šikovných, tvořivých a kreativních asistentek, které společně se svojí vedoucí sestavují každé pondělí plány volnočasových aktivit. Aktivity zasahují do oblasti kultury, sportu, společenských věd, historie, zeměpisu, dějepisu, výtvarných a pracovních činností, a tím jejich výčet nekončí. Společně tvoříme a vydáváme domovní zpravodaj Mitrováček, zajišťujeme mše svaté, nabízíme Kavárnu dobré pohody. Nezapomínáme na oslavy a udržování regionálních tradic jako jsou Vánoce, Velikonoce, pálení čarodějnic, Martinské hody, Den matek, apod. Samy jsme si vymyslely další tematické dny, např. Den se zvířetem, Den s dětmi, Jedeme k moři, Vánoční focení, Den krásy, Sukýnkový den, Pánský klub a mnohé jiné. Silnou stránkou tohoto týmu je jednotnost, spolehlivost, empatie, kreativita, houževnatost a píle. Nejsilnější stránkou je smysl pro humor a chtění učit se a přinášet klientům stále nové a nové podněty. Asistentky jsou často klienty vnímány jako vrby pro vyslechnutí potíží, ale také jako citliví lidé s vysokou mírou potřeby pochopit, podpořit a pomoci. Aktivizační oddělení tvoří asistentky Alena, Jana, Laďka, Lenka, Marie, Monika. Práci asistentů zaštiťuje vedoucí oddělení Mirka. Mirka má kromě asistentů na starosti standardy kvality, webové stránky a FCB domova.
Miroslava Špačková
z Bystřice n.P. do Mitrova
5.10 hod. - 5.40 hod.
13.00 hod. - 13.37 hod.
z Mitrova do Bystřice n.P.
5.50 hod. - 6.20 hod.
14.05 hod. - 15.45 hod.